Plan wesela

plan wesela

Panując dzień ślubu musicie ułożyć dokładny plan co do kwadransa każdego elementu przygotowań do ślubu, ceremonii zaślubin i przyjęcia weselnego. Harmonogram ślubu będzie planem dla Was, i dla świadków. Natomiast harmonogram weselny, wydrukowany plan wesela najlepiej połączony z menu, będzie bardzo przydatny również dla Waszych gości. Goście którzy nie wiedzą kiedy co będzie się działo czują się na weselu nieswojo, i mogą mieć poczucie braku organizacji.

Dwa plany

Stwórzcie dwa plany. Jeden plan techniczny ze scenariuszem wręcz z detalami dla siebie, rodziców i dla świadków, zespołu i obsługi sali, którzy pomogą wam tego planu pilnować . Drugi oficjalny plan dla gości.

Dobry plan wesela krok po kroku opowiada gościom godziny podawania posiłków, godziny zabaw weselnych i atrakcji. Dobry plan Informuje o menu podawanych dań oraz o ważnych momentach, jak podziękowania dla rodziców, foto-budka, pokaz sztucznych ogni, czy tort weselny. Wszystko dobrze jest przedstawić z orientacyjnymi godzinami w porządku chronologicznym, w jasny sposób, można do tego użyć ikonografii. Jeśli nie chcecie zamieszczać takich szczegółów w drukowanym menu, można obok planu stołów i usadzenia gości dać planszę z harmonogramem wesela.

plan wesela
plan wesela

Difrend Organizując wesele z całą pewnością czeka Was dużo stresów. Taki harmonogram pozwoli Wam zapanować nad przebiegiem zabawy i sprawi, że z całą pewnością nie zapomnicie o żadnym z istotnych elementów. Warto również wcześniej zaznajomić Waszych świadków z takim planem, aby i oni mogli czuwać nad całym przebiegiem wydarzenia.

Dzień ślubu i wesela to dla Was wiele stresów, dla tego dobry plan daje wam szansę zapanowania nad przebiegiem imprezy. Nie trzymajcie dla siebie i zespołu tego planu, podzielcie się z min ze świadkami i rodzicami, aby mogli jak najlepiej zaoferować swoja pomoc.

Harmonogram z głową to rozdział i treść

Tutaj macie przykład planu wesela, ale traktujcie to jak rozdziały w książce. Pod każdą godziną powinniście sami od siebie dopisać wszystkie szczegóły, jak treść rozdziału. Koniecznie musi o nich wiedzie zespół, obsługa sali i świadkowie.

18:00 – Przywitanie Pary Młodej chlebem i solą

18:10 – Przywitanie gości szampanem i toast na cześć Pary Młodej

18:30 –  Pierwszy obiad

19:00 –  Pierwszy taniec

19:10 – Zabawa integracyjna

19:30 – Pierwszy blok muzyczny

20:00 –  Atrakcja specjalna

20:30 –  Drugi blok muzyczny

21:00 –  Pierwsza kolacja

21:30 – Biesiady

22:00 – Pokaz sztucznych ogni

22:30 – Zabawa taneczna

23:30 – Podziękowania dla rodziców

23:45 – Tort

00:00 – Oczepiny

01:00 – Ciepły posiłek

01:30 – Zabawa taneczna

03:00 – Druga kolacja

02:30 – Zabawa taneczna

04:00 – Zakończenie wesela.

Zespół / DJ – zaplanowanie bloków muzycznych

Na weselu konieczna jest dobra komunikacja szefa sali weselnej czy kuchni z zespołem. przed wyborem sali upewnijcie się że sala ma taką doświadczona osobę, oraz że skomunikuje się ona z wami i zespołem przed weselem. Obsługa sali musi być wcześniej poinformowana, jak będzie wyglądał cały przebieg przyjęcia weselnego, aby nie dopuścić do sytuacji, kiedy posiłki będą wydawane podczas bloku muzycznego, zaplanowanych atrakcji, zabaw czy biesiad. 

Difrend Należy rozpisać godziny posiłków i zostawić pomiędzy nimi odpowiednie odstępy. Właśnie w tych przerwach czasowych można rozpisać dodatkowe atrakcje lub bloki muzyczne. Bardzo dużą wpadką będzie bowiem podanie ciepłego dania i jednocześnie zapraszanie do np. pokazów barmańskich. Nie wypada odciągać gości weselnych od zaserwowanego dania.

Difrend Tak przygotowany harmonogram wesela trzeba oczywiście wręczyć zespołowi weselnemu, dzięki czemu będą mogli informować gości o nadchodzących zdarzeniach, jak np. pierwszy taniec czy krojenie tortu. Jeśli przygotowaliście dodatkowe atrakcje, możecie poprosić zespół, aby przypominał o nich gościom, co jakiś czas.

Weselne menu

Czyli co komu na smaczek, jednemu bigos, innemu tatar z cebulką a jeszcze innemu kotlet schabowy. Nie zapominajcie o osobach wegetariańskich, lub o osobach na diecie niskokalorycznej. Dla tego koniecznie dajcie na stół po ustaleniach z kuchnią sali weselnej kiedy i jakie posiłki będą wydawane, oraz w jakiej formie, czy talerzyki na stół, wjazd pieczonego prosiaka z dodatkami, czy bufet szwedzki. Dzięki temu goście nie dostaną nerwicy żołądka nie wiedząc jaka niespodzianka pojawi się na talerzu, a spokojnie wybiorą dla siebie i swojego zdrowia odpowiednie dania.

Menu z alkoholem

W menu warto poinformować szanownych gości o tym jaki będzie aperitif, czy do wyboru z wydzielonego stolika czy w formie drink-baru. Im bardziej szlachetne gatunki wina i alkoholu, i im lepiej są podawane, tym goście bardziej kulturalnie z nich korzystają i nie upijają się. Bo chyba najgorsza polska weselna tradycja to upić wesele.

Niezwykle mądre jest połączenie menu posiłków z menu z alkoholem, a nawet zaplanowanie kiedy będą jakie alkohole serwowane.

Plan wesela dla … dzieci

Nasi najmłodsi goście weselni potrzebują osobnego planu wesela i innych atrakcji niż dorośli dla siebie. Dzieci nie nadążą do trybu zabawy dorosłych do białego rana. Zasną Wam na niewygodnych krzesłach w hałasie przy weselnym stole, przykryte marynarką taty.

Dajmy im szansę przezywania waszego dnia zaślubin na ich sposób.

Przede wszystkim powinniśmy wyłączyć dzieci i zająć je czymś innym gdy dorośli mają zabawy połączone z alkoholem, lub wprost niebezpieczne dla małych dzieci. Tutaj do planu wesela można włączyć propozycje które przedstawi wam animatorka dla dzieci, nie tylko z workiem kredek, ale i workiem dobrych edukacyjnych pomysłów. Zwykle zapewnia im świetną zabawę od początku przyjęcia do północy, kiedy warto już pomyśleć aby maluchom zapewnić spokojny odpoczynek i sen. Koniecznie poproście animatorkę aby dzieci nie były na stale oderwane od kontaktu z weselną atmosferą i Para Młodą. Przynajmniej jedna zabawę zaplanujcie tak, aby dzieci wspólnie bawiły się z Nowożeńcami na parkiecie. Może to być wspólnie zorganizowane z zespołem, np. kaczuszki, czy taniec krasnoludków, konkurs z balonikami, konkurs zgadywanka filmowy z bohaterami filmów Disneya, albo które dziecko najładniej namaluje Parę Młodą.

Planując wesele, wybierając salę weselną, warto dla rodziców najmłodszych dzieci zapewnić cichy pokój. Maluchy upojone atrakcjami weselnymi pójdą spokojnie zasnąć, dając wam trochę wolności.

Dodaj komentarz